Όλη η αλήθεια για το δήθεν «χαράτσι» και τα οικονομικά του ΕΔΣΝΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΔΣΝΑ
Σε συνέχεια των λεχθέντων στο πρόσφατο Δ.Σ. του ΕΔΣΝΑ καθώς και των δηλώσεων περί χρηστής οικονομικής διαχείρισης:
1. Λέχθηκε ότι «Μετά την οικονομική εξυγίανση του φορέα κατά την προηγούμενη θητεία του Γ. Σγουρού, ο ΕΔΣΝΑ από χρέη 60 και άνω εκ. €, έχει πλεόνασμα άνω των 40 εκ. €!»
Ας δούμε όμως με προσοχή τα νούμερα του πίνακα που ακολουθεί.
ΕΤΗ |
ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ 31/12 |
ΤΙΜΟΛΟΓΗΘΕΝΤΑ ΧΡΗΣΗΣ |
ΑΠΛΗΡΩΤΑ 31/12 |
2014 |
35.275.635,83 € |
|
33.397.340,40 € |
2015 |
34.906.537,73 € |
83.150.384,05 € |
7.542.783,57 € |
2016 |
42.360.728,27 € |
88.473.129,47 € |
4.673.778,83 € |
2017 |
44.644.335,04 € |
86.558.132,74 € |
4.506.275,90 € |
Όντως το ταμείο στις 31 Δεκεμβρίου του 2014, είχε υπόλοιπο 35.275.635,3 ευρώ, όμως οι τιμολογηθείσες υποχρεώσεις μας την ίδια χρονική στιγμή ξεπερνούσαν τα 33 εκατομμύρια ευρώ! Στη συνέχεια, το ταμείο παρουσιάζει αύξηση, ενώ τα απλήρωτα είναι στο μικρότερο δυνατόν σημείο.
Συνεπώς, είναι εύκολο να συμπεράνει κανείς πότε άρχισε η οικονομική εξυγίανση του ΕΔΣΝΑ και μόνο από αυτό το στοιχείο.
Επισημαίνεται ότι οι προβλέψεις για διεκδικήσεις από τον ΕΔΣΝΑ μέσω δικαστικών αποφάσεων την 1η Ιανουαρίου του 2015, ξεπερνούσαν τα 39 εκατομμύρια ευρώ. Σήμερα το αντίστοιχο ποσό έχει μειωθεί κατά 12 εκατομμύρια ευρώ!
2. Στον παρακάτω πίνακα καταγράφεται η εξέλιξη του τέλους ταφής από το 2012 έως σήμερα αλλά και το συνολικό ποσό που εισπράχθηκε από τους Δήμους το αντίστοιχο διάστημα.
ΕΤΟΣ |
ΤΕΛΟΣ ΤΑΦΗΣ € |
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΔΗΜΟΙ |
2012 |
55 .53 |
100.362.567,53 |
2013 |
49,45 |
86.069.503.84 |
2014 |
49,10 |
87.517.782.53 |
2015 |
45,20 |
80.209.780.37 |
2016 |
43,79 |
78.319.687.00 |
2017 |
48,95 |
84.907.305.00 |
3. Στο σημείο αυτό κρίνεται αναγκαίο να γίνει αναφορά και στις απαιτήσεις του ΕΔΣΝΑ.
ΕΤΗ |
ΒΕΒΑΙΩΘΕΝΤΑ ΧΡΗΣΗΣ |
ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ΧΡΗΣΗΣ |
ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΑ 31/12 |
2014 |
175.476.366,36 € |
150.200.117,41 € |
25.276.248,95 € |
2015 |
165.839.761,02 € |
151.162.362,63 € |
14.677.398,39 € |
2016 |
144.558.084,86 € |
137.082.753,79 € |
7.475.331,07 € |
2017 |
143.937.499,44 € |
136.810.196,00 € |
7.127.303,44 € |
Τονίζοντας ότι στα βεβαιωθέντα χρήσης μεταφέρονται και τα ανείσπρακτα του προηγούμενου έτους διαπιστώνεται εύκολα ότι η εισπραξιμότητα των απαιτήσεών μας ξεπέρασε το 95%. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απαιτήσεις μας μόνο από τις προσφερθείσες υπηρεσίες του αποτεφρωτήρα πλησίαζαν τα 11 εκατομμύρια ευρώ. Μετά από προσεκτικούς χειρισμούς(ενοικίαση και συστηματική είσπραξη οφειλών) ο ΕΔΣΝΑ έχει έσοδα 1.260.000 ευρώ ετησίως, ενώ οι απαιτήσεις μας μειώθηκαν στο ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ.
4. Η λειτουργία ενός φορέα και μάλιστα σε τόσο ευαίσθητο χώρο απαιτεί ανθρώπινο δυναμικό, εξοπλισμό και υποστήριξη. Έχουμε αναφερθεί στο παρελθόν σε πανάκριβα μηχανήματα που παρέμεναν ασυντήρητα και θύμιζαν ανθοδοχεία (προωθητήρες) ή ήταν ξεχασμένα σε συνεργεία (ΤΑΝΑ). Ανάλογη αντιμετώπιση είχαν τύχει και τα οχήματά μας. Κύριο μέλημά μας λοιπόν ήταν κατόπιν ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας να υπογραφούν οι απαραίτητες συμβάσεις συντήρησης τους ώστε να καταστεί εφικτή και η αξιοποίησή τους. Είναι ευνόητο πως η συντήρηση αυτή αύξησε και το διαχειριστικό κόστος . Χαρακτηριστικά αναφέρονται οι παρακάτω υπηρεσίες αλλά και έργα:
ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ |
ΕΝΑΡΞΗ |
ΔΙΑΡΚΕΙΑ |
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ € |
Κινητού εξοπλισμού |
14/9/2016 |
24μήνες |
1.881.502 |
Η/Μ εξοπλισμού |
24/11/2016 |
24μήνες |
616.032 |
Μηχανημάτων |
14/3/2017 |
36μήνες |
755.190 |
Μηχανημάτων (ΤΑΝΑ) |
15/3/2017 |
36μήνες |
219.108 |
|
|
|
3.471.832 |
ΕΡΓΟ |
ΕΤΟΣ |
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ € |
Κατασκευή Β΄φάσης ΧΥΤΑ Φυλής |
2013 |
4.703.133,31 |
Κατασκευή Β΄φάσης ΧΥΤΑ Φυλής |
2014 |
2.615.667,65 |
Κατασκευή Β΄φάσης ΧΥΤΑ Φυλής |
2015 |
1.865.065,26 |
- Κατασκευή Β΄φάσης ΧΥΤΑ Φυλής - Αναβάθμιση δικτύου πυρόσβεσης ΕΜΑΚ - Ανακατασκευή οδού πρόσβασης ΟΕΔΑ Δυτ. Αττικής |
2016 |
3.993.053,22 |
Κατασκευή Β΄φάσης ΧΥΤΑ Φυλής |
2017 |
1.576.426,45 |
5. Τέλος δεν πρέπει να παραλειφθεί πλήθος συμβάσεων που έχουν συναφθεί για την προστασία και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των εργαζομένων καθώς και για την περιβαλλοντική παρακολούθηση των εγκαταστάσεων διαχείρισης απορριμμάτω ν (Χ.Υ.Τ.Α., Ε.Μ.Α.Κ., Σ.Μ.Α., αποτεφρωτήρας Ε.Α.Υ.Μ., Αποκατασταθέντες ΧΥΤΑ και ΧΑΔΑ κλπ), με στόχο την αποφυγή της ρύπανσης του περιβάλλοντος και την προστασία της δημόσιας υγείας όπως προβλέπεται από την Εθνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς και από τις εκδοθείσες Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για την ίδρυση και λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών.