RSS Twitter Facebook

Tέλος στην Οδική Αν-ασφάλεια

Φίλες και φίλοι,
Σε αυτό ακριβώς το προγραμματικό πλαίσιο, μια σημαντική Περιφέρεια, όπως είναι η Περιφέρεια Αττικής μπορεί και οφείλει να δώσει το παράδειγμα.
Να παίξει σπουδαίο, καθοριστικό ρόλο.
Έναν ρόλο πρωτοπορίας.
Έναν ρόλο έπαλξης στον αγώνα για το δικαίωμα στις ασφαλείς μετακινήσεις.
Γνωρίζω ότι αυτό ακούγεται ουτοπικό σε μια χώρα που διαπνέεται από τη λογική του αυτοκινήτου.
Σε μια χώρα όπου ο διπλασιασμός των Ι.Χ. ταυτίστηκε, αυθαιρέτως, με την πρόοδο.

Φίλες και φίλοι,
Η «Δύναμη Ζωής», με αίσθηση ευθύνης, προτείνει τον ανασχεδιασμό του πλαισίου δράσης της Περιφέρειας στο θέμα της οδικής ασφάλειας.
Προτείνει την αναβάθμιση από το σημερινό επίπεδο του παθητικού παρατηρητή, το οποίο έχει αποδεχθεί – όπως τόσα άλλα άλλωστε- και υπηρετεί πιστά η απερχόμενη περιφερειακή διοίκηση, σε εκείνο του δραστήριου παράγοντα που παρεμβαίνει.
Μακριά από τιμωρητικές λογικές, πειθαναγκασμούς και καταστολή, είμαστε υπέρ της αυστηροποίησης του πλαισίου που διαμορφώνει το επίπεδο ασφάλειας.
Βραχυπρόθεσμα τούτο σημαίνει αύξηση της επιτήρησης, της διαφάνειας και του ελέγχου. Διαμόρφωση πιο αυστηρών ορίων, κυρίως των μη χρηματικών, δηλαδή των ορίων ταχύτητας, αλκοόλ στο αίμα, διοικητικών και δικαστικών ποινών.
Και αυτή η παρέμβαση θα πρέπει να εφαρμοστεί σε όλα τα επίπεδα.
Δηλαδή στην εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών, στο σύστημα εξέτασης και έκδοσης αδειών ικανότητας, τεχνικού ελέγχου οχημάτων, διαρκούς επιμόρφωσης των χρηστών, συντήρησης και βελτίωσης των οδικών υποδομών, κ.α.
Μακροπρόθεσμα, η συμπεριφορά της ασφαλούς μετακίνησης μπορεί να επιτευχθεί από μια Περιφερειακή Αρχή που είναι αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα στα όρια ευθύνης της. Και τούτο σημαίνει ότι έχει να κάνει πολλά.
Από τη συντονισμένη ευθύνη ένταξης των μαθημάτων της «κυκλοφοριακής αγωγής» και της «οδικής ασφάλειας» στα δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια της Αττικής – μέσω των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και μέχρι την αναβάθμιση πιστοποίησης εκπαιδευτών και εξεταστών.
Από τη αξιοποίηση υποδομών όπως τα «πάρκα κυκλοφοριακής αγωγής και το λογισμικό εξομοίωσης οδικών συνθηκών σε Η/Υ, μέχρι την περιοδική και δια βίου επιμόρφωση και επαναξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης.
Τέλος, η Περιφέρεια μπορεί να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη μέσα από κάθε δυνατότητα διαμόρφωσης συλλογικής συνείδησης, δηλαδή μέσα από τα ΜΜΕ, το Διαδίκτυο, τους κοινωνικούς και κινηματικούς φορείς, τις ΜΚΟ, τα αυτοδιοικητικά σχήματα κλπ.

Φίλες και φίλοι,
Προκειμένου να λυθεί το κρίσιμο θέμα της αλληλοεπικάλυψης των αρμοδιοτήτων προτείνουμε μια λύση σε επίπεδο υψηλότερο της Περιφέρειας.
Προτείνουμε σε επίπεδο υπουργείου Μεταφορών τη θέσπιση μιας Ειδικής Γραμματείας Οδικής Ασφάλειας με αρμοδιότητα τη διαμόρφωση, εξειδίκευση και έλεγχο στρατηγικού σχεδίου για μια μόνιμη πολιτική οδικής ασφάλειας.
Σε επίπεδο Περιφέρειας προτείνουμε τη σύσταση Τμήματος Οδικής Ασφάλειας.
Με τον τρόπο αυτό το θέμα της Οδικής Ασφάλειας θα τεθεί επιτακτικά και με όρους αυτονομίας, στο κέντρο των προτεραιοτήτων της Περιφέρειας.
Μεταξύ άλλων το Περιφερειακό Τμήμα :
Είναι οργανικά ενταγμένο στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων..
Συνεργάζεται σε περιφερειακό επίπεδο με όλες τις συλλογικότητες και τους φορείς που ασχολούνται με τις μεταφορές, το αυτοκίνητο και την Οδική Ασφάλεια, φροντίζοντας σε τοπικό επίπεδο για τη δραστική μείωση των περιστατικών.
Συνεργάζεται και συντονίζει τα αντίστοιχα Γραφεία των Δήμων, σε επίπεδο συλλογής και αξιολόγησης πληροφοριών για τα επικίνδυνα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.
Έχει άμεση εποπτεία όλου του συστήματος εκπαίδευσης, εξέτασης και πιστοποίησης ικανότητας των υποψηφίων οδηγών, σε άμεση συνεργασία με την περιφερειακή Διεύθυνση Μεταφορών, ώστε η διαδικασία να είναι διάφανη και αμερόληπτη.
Δημιουργεί πάρκα θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών.
Διοργανώνει ημερίδες, και συνέδρια ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για το θέμα. Κ.α.
Η πρότασή μας για δημιουργία και συντήρηση ασφαλών οδικών υποδομών συμπληρώνεται από τους απαραίτητους χρηματοδοτικούς πόρους. Πόρους που οφείλει να διεκδικήσει η Περιφέρεια από την Πολιτεία. Λόγου χάρη από:
τα παράβολα τεχνικού ελέγχου για όλες τις κατηγορίες οχημάτων
τα παράβολα έκδοσης, ανανέωσης, επέκτασης αδειών οδήγησης καθώς και από τις επιβαρύνσεις για την εκτύπωση, ανατύπωση και απώλειά τους.
τα πρόστιμα της Τροχαίας για τις τροχαίες παραβάσεις
τα τέλη κυκλοφορίας
τα διόδια
τα ασφαλιστικά συμβόλαια των ασφαλιστικών εταιρειών
την αξιοποίηση πάσης φύσεως κονδυλίων που αφορούν την οδική ασφάλεια και διατίθενται για τη χώρα μας από την Ε.Ε.

Φίλες και φίλοι,
Δεν πιστεύουμε ότι κατέχουμε την απόλυτη αλήθεια.
Απλά καταθέτουμε τη δική μας συμβολή στο κρίσιμο θέμα της οδικής ασφάλειας.
Μακριά από λογικές ιδιωτικοποίησης, πελατειακών συναλλαγών και ψηφοθηρίας.
Αναζητούμε λύσεις μέσα από την κοινωνία, για την κοινωνία.
Με έμφαση στην αποκέντρωση των πολιτικών και στη συμμετοχή των πολιτών.
Γιατί η ασφάλεια των πιο ευάλωτων είναι η εγγύηση για την ασφάλεια όλων μας.

Το Γραφείο Τύπου, 7/4/14